Sofia Lindström

Hoppträning 18/4-12

Publicerad 2012-04-19 13:03:38 i Bello,

Jepp igår var det ju hoppträning på schemat.
Tycker det gick bra! han stannade två gånger på en mur + att han var gansla larvig när vi skulle rida förbi några vattenmattor som stod i ett hörn! Detta gjorde det lite problematiskt när vi skulle hoppa bana, han var lite okoncerntrerad men jag är nöjd ändå, han är så himla schyst på hinder

Hoppade lite olika linjer och några kombinationer. Till en av linjerna var det 6 galoppsprång från muren till en kombination med två galoppsprång! Efter som Bello tyckte muren var läskig gled vi ut och fick 8 språng fram till kombinationen, kom väldigt nära men han hoppade det ändå, tog i som bara den och gick inte i en ända bom! Schyst!

Efetr som han var lite ofokuserad mellanåt så rättade han inte galoppen i vissa linjer så på ett ställa fick jag hoppa i förvänd galopp, så vi kom lite nära efter som vi flöt ut lite. I en linje fick jag bryta av och lägga en volt för att byta galopp!


den första kombinationen (3) är ett galoppsprång i mellan, och den andra kombinationen (6) är det 2 galoppsprång mellan.
Mellan hinder 4 och 5 fick jag lägga en volt och rätta galoppen efter som det var extra viktigt att han kom i rätt galopp efter som han var lite tveksam till muren!
När vi svängde upp till hinder 1 och 7 ville han inte gå ut i härnet efter som det var där vattenmattorna stod, så när jag skulle svänga upp till 7an fick jag lägga en volt för att kunna komma på hindret bättre, men han bytte inte galop över hindret så det blev tight till 8an, likadnat med hinder 4, där kom nästan alla väldigt nära hela tiden!
Extra svårt när Bello inte ville gå ut i hörnet!

Nu låter det som att jag skyller en dålig träning på Bello som fjantade sig, men det gör jag absolut inte! Visst, hans fjantande gör det svårare för mig, men jag gjorde det bästa jag kunde av sittuationerna och fick mycket berhöv av Tord för att jag faktiskt tog mig tiden att sakta av och byta galopp och för att jag la en volt för att komma bättre på hinder!

Även om det inte var den bästa träningen så är jag nöjd. Man behöver "dåliga" träningar oxå för att bli en bättre ryttare och veta vad man ska träna på!

Idag skrittas Bello, men innan det, Körlektion!

KRAMIS

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela