Sofia Lindström

Hopp och Skutt!

Publicerad 2012-04-27 15:58:11 i Vardag,

Hej igen!

Nu kom jag precis hem efter att ha vart borta hos Bello! När jag kom dit stod han och åt sin lunch så jag passade på att mocka två boxar + spåna i Bellos box innan jag hämtade honom!

Borstade och myste ganska länge innan jag gick ut på banan. Där stod det hinder som vilma hoppat så jag sänkte dem, hon hade hoppat 1,30 och jag sänkte till 80 och ett lägre till 50 att hoppa fram på, det sår sjukt lågt och töntigt ut efteråt kan jag säga! ^^

Men i alla fall, red fram lite innan jag började hoppa på lilla hindret! Var ett räcke som stod ganska långt ner/upp (hur man nu ser det) på diagonalen, sen stod det ett räcke med vattenmatta under bredvid fast på andra diagonalen och på ena långsidan stod det en kombination räcke - oxer!

Trodde han skulle kolla på vattenmattan men icke, han tvekade inte ens inte ett öga på vattenmattan! Det är min tuffing det! ;)

Sen när vi skulle hoppa kombinationen så sög han verkligen tag i hindrena och hoppade upp sig ordentligt. Han höll nästan på att hoppa mig ur sadeln, var verkligen inte berädd på det!

Hade varken stövlar eller sporrar idag så jag var ostadig i benen och han var ganska seg efter som jag inte kunde använda sporrarna för att förstärka skänkel hjälperna!

Men som sagt är jag glatt överraskad över hur bra det gick med vattenmattan och kombinationen! Speciellt med tanke på att han var rädd för allt vid kanten av staketet!

Vi gör framsteg min prins och jag! Och idag insåg jag att han inte behöver gå perfekt innan jag börjar hoppa! För när han fått hoppa några språng går han ännu bättre. Jag brukar nämnligen vara ganska petig och inte hoppa förens jag känner att känner att han går som jag vill!



Förövrigt har jag fått upp alla videos på videofyme nu så de kommer upp på bloggen under helgen!

KRAMIS

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela