Sofia Lindström

Dagens aktivering!

Publicerad 2012-04-14 16:03:02 i Bello,

Åkte bort till Bello vid 12 tiden och red med Vilma uppe på gräs Vallen!
Gjorde lite skänkelvikningar, halvhalter och galoppfrattningar!

Skänkelvikningarna gick bäst i högervarvet när jag skulle flytta för vänster skänkeln, andra varvet gick bra några gånger men han srang iväg lite mycket då utan att lyssna helt på vad jag bad om!

Gjorde galoppfattningar och galopperade mycket på volter, gjorde halt, fattade galopp, galopperade några steg och sedan halt igen!

Tycker galoppen faktiskt var riktigt fin i båda varven idag, men i vänster varvet hade han svårare för att gå i en bra och lugn galopp på raktspår! han sprang gärna iväg lite samt blev ganska inåtställd, och när jag försökte reglera det så ökade han ännu mer!
Höger varvet gick i alla fall riktigt bra, fick honom under mig och det känndes som att han hade väldigt bra tryck med bakbenen.

Är super nöjd med dagens pass, det som behövs tränast mest på nu är mina egna armar och händer samt sittsen! Annars behöver Bello mest stärkas i alla gångarter så att han orkar jobba upp med ryggen!

Vilma tog en massa bilder, ska be henne skicka dem så att jag kan ladda upp dem här sen!


Mitt lillla matvrak! ♥

KRAMIS

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela