Sofia Lindström

Bello!

Publicerad 2012-04-09 13:47:23 i Bello,

Fick ett tips om att jag skulle skriva om hur det gick till när vi letade och köpte Bello så ja, varför inte?

Sommaren 2009 var jag på ridläger och den veckan var lisa som då var min ända häst kvar hemma! En av dagarna rullade hon och fastnade i staketet och detta gjorde att hon blev halt! Det var DÅ vi började leta ny häst.
Jag ville ha en häst som jag kunde rida undertiden Lisa var halt!

Började leta storhästar, ville inte ha någon D ponny då vi inte ville behöva göra oss av med den sen och en storhäst skulle både jag och min mamma kunna rida och vi skulle kunna ha den tills vi inte ville ha häst längre!

Började leta och hittade ganska snabbt en häst som både jag, mamma och min tränare föll för! Ett 5 årigt sto efter Feliciano. Vi hade bestämt oss flr att det var hon vi ville ha så vi ringde försäljaren och sa det till henne.
Sen ringde hon tillbaka någon dag senare eller om vi ringde till henne och då sa hon i alla fall att hösten skulle säljas till en annan som betalade mer!

Tråkigt efter som vi hade bestämt oss...

MEN vi fortsatte leta vidare, testade ett isabellfärgat Sto men hon var inte min typ, testade en stor valack, ganska cool men nja, det var något som saknades!

Sen hittade vi Bellos annons på Hästnet, allt verkade jätte bra utom priset. Men mamma och jag tänkte att vi åker och provrider honom för att "se hur en dyr häst skilljer sig mot en "vanlig""
Egentligen var han inte så speciell men det var något som fick honom att fastna i min skalle!

Provred fler hästar men det slutade alltid med att jag jämrförde alla hästarna med Bello!
Tjatade på mina föräldrar men de tyckte det var för mycket pengar, men efter ett tag gav de sig!

Jag tog ledigt från skolan och mamma och jag åkte till Vaggeryd för besiktning!
jag var super sjuk, orkade knappt stå på benen men som tur var fanns det en bänk jag kunde sitta på!

Bello blev helröntgad, böjprov, longering, ja hela kittet! Och när det var klart kom veterinären fram till oss och sa "Ja nästan alla hästar som kommer hit har ett eller annat fel" både mamma och jag trodde verkligen att han skulle söga nått om att Bello hade något allvarligt fel men istället sa han "men den här hästen verkar vara helt felfri, jag har aldrig sätt någon så fin och frisk häst"
Snacka om att man blev glad av att höra det när man ska köpa häst!

Efter det var det bara att packa in MIN nya häst i bilen och åka hem!
Kunde knappt fatta att jag hade min drömhäst där bak i transporten när vi åkte hem, var han verkligen min?

Sen efter det har ju jag och Bello haft både med och motgångar men nu värkar allt vara på vår sida igen och ridningen går bättre än någonsin!


Första gången vi var och provred honom!



KRAMIS

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela