Sofia Lindström

Träning för Tord Westergren!

Publicerad 2011-10-28 21:37:07 i Bello,

Halloj!

Idag stod träning för Tord på schemat! Bärjade med att jag kom till stallet och fick se att Bello var ny klippt, gud vad skönt säger jag bara! Och jätte tack till Vilmas bror Philip som klippte!

Stod och borstade och fixade hur länge som helst innan vi åkte iväg till boxholm!

Ibörjan av framridningen ville Bello inte alls, han stretade emot ända tills vi kom till att göra öppnor i högervarvet - vilket var det sista vi gjorde!

Började hoppa fram på alla hinder och hoppade upp lite på en ganska så bred oxer. Höjde upp till 1.10, är super nöjd med Bello, vi kom fel några i rad och han hoppade lite snällt ändå och gjorde så gott han kunde. Hade det vart tidigare i år hade han stannat på direkten. Älskar Bello när han är som han är nu!

Efter framridningen fick vi hoppa en bana i valfri höjd, valde att ligga på runt 80 då jag jobbar mycket med att höja Bellos självförtroende (om det nu är det som det är fel på) plus att vi börjar ju om lite från början igen!


här är då banan, de blåa sträcken är bommar, och insåg nu att jag glömde numrera bommen vid hinder 6, det var i alla fall "hinder" nr 1, och så kommer man i hägervarv på den!
Resten av banan förtår ni nog?
Linjen mellan 2 och 3 var 4 galopp språng, mellan 4a och 4b var det 2 och mellan hinder 6 och 7 var det 3 språng.

Bello var verkligen super fin när vi hoppade, kollade inte på några hinder trotts att det var lite udda färger och ett hinder hade lila infångare men det var nemas problemas!
Och de ända gångerna han var i några bommar var när jag fick honom lite bakom hand vilken gjorde att han inte han se hindren ordentligt innan vi skulle hoppa.

Åh är så himla nöjd med min lilla Bellobus idag!!! ♥

När vi kom hem till stallet igen blev det att borsta av svetten som hade torkat samt att linementa in hans ben och knän, efter det fick han gå in i sin efterlängtade box som var fylld med mat! :)

Kommer nog inte hinna blogga något imorgon då jag ska till stallet på förmiddagen och sedan nästan direkt till Tranås, först fika och shopping med Elin och sen spelning på Sobel. Axel ska spela och även Hello Gorgeous, och sen så sover jag hos Axel! :)
Men mamma och jag ska i alla fall skritta ut på Bello och Lisa tillsammans! :)


KRAMIS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela