Sofia Lindström

Ridigt Bello idag!

Publicerad 2011-10-21 19:10:44 i Vardag,

Åkte bort till stalelt efter skolan och red Bello ett pass på banan tillsammans med Vilma och Gösta.
Hade tvättat vår sadel padd så det fick gå utan den idag.

Tyckte han var jätte fin med ett plus för galoppen faktiskt, gick att samla rätt så bra idag!
Dock slängde han sig åt sidan några gånger samt sprang iväg, vet inte om det berodde på att han tyckte sadeln var obehaglig utan padden eller något liknande?
Ajja, ska ju alltid rida med padden annars så, fast vi behöver köpa en ny!

Red mycket på volter för att få med honom i svängarna. Och när jag skrittade fram så jobbade jag mycket med snabba reaktioner i start och stopp, känns som att han har tagit åt sig av det vi gjorde sist då jag gick på honom med spöt då han inte lyssnade för skänkeln. Så idag kände jag på honom att han visste att spöt skulle komma om han inte gick fram! (Y)



En sån padd vi bör skaffa, utan bakludd

Mamma longerade Lisa åt mig idag! :)

KRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela