Sofia Lindström

Hästar jag ridit (mer än 1 gång)

Publicerad 2011-10-24 20:55:03 i Vardag,

OKej, nu kommer häst inlägget. Kommer en bild på alla hästar (har nog bilder på alla) och en kort beskrivining om vad det är för häst och vem ägaren var/är! :)



Ärtan, eller Lady Diana som hon så fint heter.
Min Gamla tränares häst, en C-ponny efter Dart light. Red henne ganska så mycket under ett år.
Sista bilden är på när jag hoppar henne i en Cup som min tränare har varje år. Hade ridit henne kanske 5 ggr innan varav 2 gånger var hoppning. Kom 3e placerad med Ärtan och 2a med Lisa! :)
Red henne som sagt ganska så aktivt fram tills hon såldes.
En väldigt pigg och framåt häst, super hoppteknik har inte stannat en enda gång när jag hoppat henne! :)
Super speciel och mysig personlighet har hon oxå! :)
C-ponny


Rassini - född 09 (?)
En hingst som min tränare hade hemma ett tag, red honom två gånger och gud vilken häftig häst alltså! Super härliga gångarter och väldigt lätt!
Dock försökte han stegra av mig två gånger då han tyckte det blev jobbigt, men det löste sig!
Väldigt lugn och snäll för att vara en 3 årig hingst som bara blivigt riden sedan förra septemer (red honom i början av året/sommaren)


Philedals hoppitopp (närmast i bild)
Min tränares häst som hon hoppat upp till 1.50 med placeringar på!
Blev halt i en sensakda för 3-4 år sedan och är fortfarande halt i traven men går att rida på en gång om året typ!
När jag red honom första gången vard et tre år sedan han blev riden sist, ändå gjorde han näst intill perfekta galoppombyten i vartannat.
Den absolut härligaste hästen jag någonin suttit på, såna himla härliga gångarter och världens galopp!
I början av året var han ohalt under en längre tid, samtidigt som jag hade mycket problem med bello och knappt bville rida honom mer, då hade jag och Nina lite idér om att jag kanske skulla kunna starta honom något om han höll sig frisk, dock gjorde han inte det och är fortfarande halt!


Bellus
En ponny min tränare hade.
Första gången jag red honom var han fortfarande hingst och sedan blev han kastrerad.
Så himla fina gångarter, galoppen är som att rida runt på ett moln, sinnes sjukt! ^^
Red honom ett par gånger och sedan blev han såld till en kille i sthlm.
De var med på Ninas cup i sommras, hjälpte Nina att rida massa hästar dagen innan och då fick jag sitta lite på Bellus, samt hoppade en liten bana. Hade inte ridigt honom på liter mer än ett år så det var annorlunda men roligt, saknade den lilla killen!
C-ponny


Golden Goal - GG
Också en av min tränares förra hästar, unghäst.
Red henne första gången direkt när Nina fått hem henne, då kunde hon knappt galoppera. Andra gånger jag red henne hade hon utvecklats jätte mycket. En hopphäst med en himla fart och god personlighet!
D-ponny


Woten
Hade honom på öknehults riläger 2008.
En tjock haflinger med solexem. MEN han var inte alls som man förvänade sig, en riktig tog både i skogen och på terräng slingan.
Kommer inte igåg så mycket mer än att han trampade mig väldigt ofta! ^^ Och han var super snäll!
D-ponny


Hurry up - Harry
Lägerhäst på Öknehult 2009.
En pinne som knappt kunde börja sig i halsen, och ingen direkt hoppstjärna heller, men jag gillade honom.
En mysig kille som fick en hel del spring i benen när man var ute i skogen! :)


Madicken (super dålig bild men nästan ända ridbilden jag har på henne)
Hade henne halva ridlägret på öknehult 2010, mitt i veckan fick hon tarmvred och fick åka till strömsholm, och sorgligt nog överlevde hon inte!
Mins att när ridläraren sa vilka hästar alla skulle få och sa "Sofia, du ska ha Madicken" så hörde man alla andra runt om "ååh" hade ingen aning om vad det var för en häst, men sen förstod jag varför alla "ååh:ade!
När vi skulle hämta hästarna i sommarhagen jagade jag nog henne i 40 minuter innan jag fick tag på henne, var skit arg och förstod inte varför alla var så avundsjuka för att jag fått henne.
Dock märkte jag det när jag hoppade upp (första ritten från hagen på bilden)
Hon var super mjuk men med mycket egen vilja, krökte på nacken så fort jag hoppade upp nästan varje pass.
Verkligen synd att hon dog, hon var verkligen en super häst!


Texas
En liten gullig fjording som blev ersättningshäst när Madicken dog.
Hade honom alla hopp pass och en annan ponny på dressyr/annat.
Ingen stjärna i markarbete, halsen skulel vara som han sjävk ville ha den och helt plötsligt försvann vi ut bland träden! ^^
Hindret är 1.10 i bakbom, det trodde jag aldrig om den fjordingen! :)


Bella-Donna
Den andra hästen jag red när Madicken dött. Super härlig liten grej, super söt och jätte mysig. Ganska svår i dressyren men det löste sig i alla fall! :)
På bilden är vi på terräng slingan!
C-ponny


Zamira
Ponnyn jag hade på årets riläger på Åby.
Den mest egna häst jag någinsin ridigt tror jag! ^^
Hade en dressyrvecka och det behövde nog både hon och jag. Hon hade super svårt att fatta galopp och när den väl var fattad var det väldigt svårt att hålla!
När vi red ut så stegrade hon ett par gånger varje gång man skulle byta gångart, i galoppen och traven hockade och kickade hon lite som hon själv ville, hon sparkade även Linn och hennes häst en gång!
När vi red Gymkhana så stod vi i några minuter på samma ställe och bara bockade och stegrade, bara för att hon inte fick som hon ville!
Och en gång när vi skrittade barbacka tillbaka till hagen så bockade/kickade hon.
Lilla knas, saknar henne super mycket, verkligen en härlig ponny!
C-ponny!

Det var nog alla hästar jag har bilder på som jag kan komma på, förutom alla Vilmas hästar, orkar inte skriva om dem! (A)
Hoppas ni är nöjda ändå!

KRAM

Kommentarer

Postat av: LINA MARIA LEE HAMMARSTRÖM

Publicerad 2012-07-12 16:00:10

oh massa öknehästar där ser jag. UNDERBARA ÖKNEHÄSTAR! :-D

Svar: Haha ja, var där på ridläger tre år i rad! :)
sofialiiindstrom.blogg.se

Postat av: LINA MARIA LEE HAMMARSTRÖM

Publicerad 2012-07-12 16:22:08

Ja vad roligt! Jag har med varit på ridläger det. VÄRLDENS BÄSTA RIDLÄGER VERKLIGEN! :-D

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-04-03 21:24:01

fina

Postat av: christel

Publicerad 2013-04-03 21:26:29

gdhvjf

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela