Sofia Lindström

Dressyrträning för Monica Bergström!

Publicerad 2011-10-10 21:52:34 i Vardag,

Japp, idag var det dressyr som gällde!
brukar ALLTID rida Bello med Pessoa och tyglarna i mitten ringen då jag alltid har haft otroligt svårt att rida honom på "vanligt" bett.
Men idag satte vi upp tyglarna till den vanliga ringen och jobbade utifrån det!
Ibörjan var det pannkaka av allt, Bello bara sprang runt med näsan rakt ut och jag blev irriterad. Men dåhade jag ju Monica där som kunde hjälpa mig!

Jobbade mycket med mina händer idag, var jag ska hålla dem, vilka tygeltag jag ska ge Bello och hyr mycket jag ska hålla! Har en tendens att vika in mina händer vilket låser handleden och det gör att jag måste flytta hela armen för att kunna röra på bettet = inte bra! men det petade vi på som bara den idag så nu blir det hårdträning med det!

Annars så jobbade vi med att flytta honom för ytterhjälperna samt att vi red mycket ökade och minskade volter. Följde även fyrkanten ett par gånger för att få honom helt rakställd!

En superträning som jag ska komma ihåg när det går dåligt hemma! Om det inte börjar bra kan det ju alltid bli bättre! :)

Nu ska jag fortsätta med mitt himla pluggande och sedan sova! Hörs imorgon!


Såhär såg det ut bakom vårt stall förra sommaren, nu har vi en STOR FIN bana med sjukt bra strålkastare att rida på! GÖTTANS!

Ska fixa ett tidsinställt inlägg med bilder på hur det ser ut i stallet! :)

GODNATT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela