Sofia Lindström

Dagens träning!

Publicerad 2011-10-23 21:05:01 i Bello,

Idag var det dressyrträning för Monica som stod på schemat! Brukar alltid träna för henne på måndagar men imorgon ska jag till tandläkaren så då går det inte!

Var i alla fall en super träning. Monica hade ställt upp 4 dunkar (funkar även med konor eller vad som) så att de bildade en 10 meters volt. Den skulle vi rida runt runt runt, så nära alla dunkar som möjligt och genom att använda innertygeln så lite som möjligt.
Till en början var Bello anntingen långt ifrån eller på dunkarna, huvudet stod rakt upp eller så var han utåtställd som en planka.

Men efter en stund så blev han faktiskt riktigt fin och vi kunde rida nära dunkarna både innanför och utanför dem i båda varven utan ett vi red över en ända.
Efter mycket om och men kunde vi till och med galoppera innanför i en fin och samlad galopp utan att vippa dunkar.

I slutet fick jag öva på att rakrikta honom vilket jag har riktigt riktigt svårt med, men vissa steg släppte det och han gick kanon!

Är verkligen glad att jag började träna för Monica! Hade nästan gett upp med ridningen på Bello, kände för att bryta ihop så fort jag satte mig på honom, allt gick så himla dåligt.
MEN, nu har jag tagit nya tag och det har blivigt roligt att rida igen nu när det går bra! :)


Bild tagen förra sommaren då jag och Bello hoppade cup hos min förra tränare! :)

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela