Sofia Lindström

Dagens ridpass!

Publicerad 2011-10-25 16:19:20 i Bello,

Idag fick Bello röra på dig igen!

Tog ut honom i 30 minuter på banan, red mycket volet och försökte på honom rak i halsen. Han har en tendens att bli en liten banan, vilket är mitt fel då jag red honom så innan. Gick i alla fall helt okej.
Han har läst sig att lyssna på framåt drivande röst och skänkel allderles för bra, vill bara trava hela tiden! ^^

Galopper gick riktigt bra i hövervarvet, fick honom med mig och kunde samla honom utan tjaffs!
I höger däremot så gick hela passet mycket dåligare, Bello ville bara glida ut i svängarna och ja, det var lite pannkaka emellanåt.

Gjorde även lite öppnor längst långsidorna i trav, gick bra i vänster men inte i höger!
Men så kan det vara, allt beror ju väldigt mycket på dagsformen, och förut kunde jag bara rida honom bra i högervarvet, knäppt! ^^


En soligdag förra året när vi höll på att bygga nya banan! :)

En annan sak som är knäppt är att så fort jag är ledig eller har mycket tid till att vara i stallet tappar jag suget, eller ja ni förstår? Jag tycker att det är segare att åka till stallet på lov och liknande.
Fråga inte varför, för jag gillar att rida lika mycket ändå men det är alltid mycket segare när jag är ledig.

Någon gång det tar emot för er att åka till stallet eller träna öht?

KRAMIS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela