Sofia Lindström

Tro inte att jag glömt er!

Publicerad 2011-11-23 20:59:07 i Bello,

För det har jag inte, jag har bara haft fullt upp!

6 timmar skola, 5 av dem bestod verkligen bara av dans utan miniminut stopp och en timma bestod av lunch.

När jag kom hem från skolan var jag med andra ord helt slut i kroppen och framför allt benen.
Såkte bort till stallet och mockade, fjantade lite med Vilma och tog in mina hästar samt gav dem varsin puss innan jag åkte hem igen!

Sedan dess har jag duschat käkat och pluggat för fullt!
Har gjort klart min engelska och ska försöka skriva klart mitt svenska tal om hoppning nu.

Men innan det ska jag skriva om träningen igår, gick verkligen sjukt bra!

bärjade med att rida honom på en av de stpra volterna fast i en mer fyrkantig form, försökte få honom rakställd hela tiden samt flytta lite med bakdelen.
Efter det jobbade vi med galoppen, red mycket fyrkantspår, fast ca en meter innanför spåret för att få honom rak i kroppen och halsen, och det gick verkligen sjukt bra. Har alltid haft jätte svårt att rida honom rakställd men efter igår fick jag lite nya tips på hur jag ska göra.

Vi pratade även rätt mycket under passet. Om att jag gärna vill se framstegen väldigt fort och sätter min ribba för högt. Bara för att det gick bra ena dagen sätter jag ribban lika högt andra dagen och blir besviken när det inte går så bra, fy Sofia.
Diskuterade även de framsteg vi gjort.
När jag började träna för monica i typ September (?) kunde jag knappt rida Bello i form alls, framför allt inte i galopp.
Han kunde MAX galoppera ett halvt varv utan att tappa formen och bryta av till trav. Igår på träningen red jag Ca 3 varv i fin galopp, där han gick i form och samtidigt rakställde honom.

Både Bello och jag har utvecklats enormt och han har fått mycket nya muskler och jag har fått in ett nytt mönster i min ridning! :)

ÅÅh är så glad efter gårdagens träning, hade ju en ganska dålig hemma vecka så träningen var precis det jag behövde! :)

Nu ska jag gå tillbaka till mina studier! ;)


Haha min lilla Firre i världens fulaste grimma, men det var en nödgrimma som inte kostade mer än 50 kr, då fpr den vara ful! ;)

KRAMIS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela