Sofia Lindström

Träning!

Publicerad 2011-11-02 21:11:52 i Bello,

Idag packade vi in Bello i transporten och åkte iväg på dressyrträning för Monica!
Fick rida en väldigt fri framridning där jag jobbade honom mycket på volter för att lösgöra honom. Monica frågade om det var något speciellt jag skulle vilja lära mig (och Bello) och kom fram till att galoppombyten, inte i vartannat eller dressyrbyten för det är vi absolut inte redo för men för enkla byten som behövs i hoppningen!

Red runt på en volt nere vid C i galopp, när jag fått ihop honom i en skapligt samlad och fin galipp skulle jag vända halft igenom. I högervarvet vände vi och kom ut vid e, och där skulle vi lägga en ganska liten volt. Helst så skulle bytet komma i brytningen men det var OK om det kom i volten oxå då vi inte gjort galoppombyten innan.

I högervarvet (skulle byte till vänster galopp) gick det inte alls och han fattade typ 0 av vad vi gjorde med honom!  men i vänstervarvet, när vi skulle byta till höger gick det "mycket" bättre, eller där fattade han i alla fall och försökte byta vilket i alla fall lädde till korsgalopp. Bättre med ett halft byte än inget alls! ;)

Medan vi red runt på volterna innan jag vände halvt igenom så jobbade vi myyycket med mina armar och händer. Har en tendens att låsa min vänster arm vilket gör att Bello inte kan gå som han ska och jag vill, och då blir jag lite irriterad trotts att det är jag som gör fel!
Tur att jag har någon som sitter och tjatar om det hela tiden!

Försökte även samla och få ihop honom i galoppen vilket alltid är lika svårt då Bello inte har de musklerna än så han orkar inte gå i den galoppen mer än i ett par steg!


Hoppas ni färstår er på den fin fina bilden som jag ritat i paint! ^^

Imorgon ska Bello skrittas och Lisa ska jag rida ut på en sväng!

Hinner nog inte blogga något förens på kvällen då jag och min syster ska till linköping för sminkkurs på makeup store vid 2, efter det blir det käk och mys på stan en stund skulle jag tro! :)

KRAMIS

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela