Sofia Lindström

Sadelutprovnigen!

Publicerad 2011-11-01 19:56:08 i Vardag,

Kom bort till stallet ganska så tidigt så hade väldigt mycket tid på mig att borsta och fixa Bello, han fick även en fin liten fläta i svansen! ^^

Bello har strulat med lastningen lite till och från, ibland går han in och ibland inte. Idag var det ett inte, och som pricken över i:et så skulle kan krossa min fot! Han trampade mig ganska hår på 4 tår på min högra fot. Inga farliga skador mer än lite blod och väldigt ont! (Y)

Sadelutprovningen gav samma resultat som senast, Crown susannah är den sadel som rör sig minst på Bellos rygg och den jag rider bäst i samt trivs bäst med. Det är ju så himla dyrt med nya sadlar men det behövs ju vare sig man vill eller inte!
Fats nu är det ju dick inte så att jag måste ha en dressyrsadel, men det är svååårt att rida rätt på det sättet i en hoppsadel.

Har ju en prestige hoppsadel så vi testade en sån dressyrsadel oxå och tänkte att den kanske oxå skulle vara lika skön men inte alls, usch kunde inte alls rida i den!

Är hos Vilma nu och imorgon på föriddagen är tanken att vi ska ut och ta höstbilder med hästarna, får väl se om vi orkar det eller inte (A)
Blev inga biler i går, fanns ingen tid till det typ!



KRAMIS

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela