Sofia Lindström

Monica träning!

Publicerad 2011-11-07 21:43:58 i Bello,

Idag var det dressyr träning för Monica. Red mestadels runt på en volt och jobbade med min ridning. Blir väldigt lätt stel och låst i armarna samt att jag fipplar förmycket med mina händer, vilket självklart leder till att Bello inte förstår!

Red på den där volten och fick ha händerna väldigt lågt för att det skulle vara på varsin sida om Bello! Och så fort jag rörde mer än handleden var Monica på mig och tjatade. Och så fort Bello tog upp huvudet och jag tog ett tygeltag vad hon dör och tjatade igen, istället för att jag skulle fippla skulle jag gå på med innerskänkeln!
och med jämna mellanrum sa hon till mig att bara låta armarna "hänga" så att jag inte blev så spänd!

I höger varvet var det inga problem allt och Bello var fin redan innan vi börjat men i vänster fick vi ligga kvar och traggla hur länge som helst!
Efter ett tag släppte det i alla fall och då kunde vi gå över till galoppombytena.

Red hela passet vid C volten så när vi skulle öva galoppombytena la Monica ut ett spö och en pall på meddellinjen i mitten av volten. Först skulle jag bara vända upp vid C och sedan svänga höger eller vänster så nära pallen/spöt som möjligt! Och när det funkade på ett bra sätt la vi in att jag skulle göra byten istället!

Bello var super trött och orkade knappt galoppera men han skötte sig bra ändå! Blev en del korsgalopp som han sedan rättade till själv!

Travade sedan av honom längst fyrkanten innan jag skrittade av honom för hand!


Förra vintern, Clerround i Nyckelby. Ett fult bogskav hade han oxå!

funderar på att byta klubb, står nog mellan nyckelby och mjölby! (Y)

KRAMIS

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2011-11-10 19:21:15

Skulle vilja vara med och titta någon gång när du rider lektion :D Verkar som att ni gör stora framsteg :D Super glad för eran skull :* <333333

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela