Sofia Lindström

Framtidsplaner!

Publicerad 2011-11-12 11:36:34 i Vardag,

Har funderat lite på vad jag har för planer med mina hästar för framtiden!

Lisa ska jag försöka hyra ut till någon som vill träna och tävla lite lättare. Jag har ingen "nytta" av henne, vi vill inte riktigt samma saker och jag känner mig väldigt stor på henne, vill inte att hon bara ska gå i hagen här hemma men vill samtidigt inte sälja henne, alltså tycker vi att hyra ut henne är det bästa allternativet!

Bello då.
Honom ska jag bara träna dressyr påhela vintern och sedan ta upp hoppträningarna i vår igen. Kommer börja med att åka på Clerrounder och började med att hoppa kanske 70-80 cm. och så småning om, när jag känner att vi är redo ska vi väll tävla lite igen!

Annledningen till att jag börjar om så myekt och går ner så lågt är att det gått dåligt ganska länge. Jag behöver få mer koll på honom i dressyr/markarbete för att sedan kunna hoppa. Han har ju stannat en del vilket sänkt både mitt och hans självförtroände.
Så det ska vi höja genom att hoppa mycket låga hinder och sånt!

Tror det är väldigt bra att jag börjar om med honom, han har ju gått 1.20 som unghäst med sin förra ryttare som även var hans uppföderare och har ridit in honom.
Vi rider ju inte på samma sätt och så blir det ju lätt missförstånd mellan mig och Bello.

Så nu börjar vi om och formar honom lite som jag vill ha honom! :)



Hopptävling i Grankär.
Hoppade 90 med 4 fel tror jag, gjorde en felfri omstart!

Hade en så galet ful kavaj oxå, men det är det ändring på nu, nu har jag en fin svart pikeur kavaj! :)


Senare under dagen ska mamma och jag bort till Sharpman och fixa de där sakerna, laddar upp bilder på det sen!
Ska även åka tillbaka till stallet och rida!


KRAMIS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela