Sofia Lindström

Dagens pass!

Publicerad 2011-11-09 20:38:26 i Bello,

Igår tog jag faktiskt ridledigt för att packa ihop mina saker och åka in till Axel och sova där! Anledningen var för att min mamma var iväg på sitt andra jobb uppe i hällefors, hon skjutsar mig alltid till bussen på mornarna eller till stationen när jag har sovmorgon, vilket jag hade imorrse. Men när hon inte är hemma har jag ingen skjuts så hade behövt missa min sovmorgon och jag kände att jag verkligen behövde den, och så blev det!
Åkte i alla fall dit och mockade och pussade på mina hästar!

Idag åkte jag däremot och red Bello!
Var skit trött efter skolan där jag dansat i 6 timmar (heeela skoladagen) så det tog en stund innan jag orkade resa mig ut soffan och åka bort. Började rida lite efter 6 någon gång.
Slängde på oss en massa reflexer och skrittade fram och tillbaka till grusvägen som framskrittning. Både Bello och jag var lite skraja i mörkret, jag som är extremt mörkrädd var nog räddare än vad han var!

Sen gick vi i alla fall ner på sandbanan där jag började jobba honom i skritt. Red väldig mycket 8 volter. Två varv i vänster varvet som är det svåra varvet och sedan över med 1 varv i höger som är mycket lättare.

Tänkte super mycket på det som Monica sa med att verkligen inte röra på händerna, super svårt speciellt i vänster då där han är svår, blir gärna så att jag plockar väldigt mycket då, men idag var jag stenhård mot mig själv!

Travade som sagt 8or i ca 30 minuter, bytte lite varv och mönster på 8orna, sedan skritt jobbade jag i 10 minuter innan jag skrittade av honom.

På träningen i mådags sa Moniga till mig att rida med händerna överdrivet långt ner för att de absolut inte skulle kunna råkas flytta över till fel sida. Hade nästan händerna nere vid bogarna (nu överdrev jag lite). Det funkade super bra dock blev jag ju väldigt framåt lutad!

Idag började jag rida på samma sätt med händerna lågt, och ju stadigare Bello blev desto mer kunde jag resa upp mig själv, Kunde vara hel rak i det lätta varvet och nästan helt rak i det svåra.

Är verkligen jätte nöjd med både min och Bellos ridning idag!
Imorgon blir det tyvärr ingen ridning heller då jag har PA hela kvällen, men mamma ska få longera med snodd!
På fredag hade jag tänkt testa att rida honom på det tredelade guldbettet som jag red honom med när vi köpte honom. Får se hur det går! Har ju tränat med pessoat fast i översta ringen vilket är nästan samma sak, och hade det även i översta ringen idag oxå. Det ska nog gå med lite vilja! :)


Finis!

Har lärt Bello att när jag står framför honom och säger tex höger så ska han lyfta höger ben/hov, likadant till vänster!

Sen vet han att han får godis när han gör rätt så varje gång han vill ha godis lyften han på benet! ^^
Har fått det från Vilmas häst Ebba, Vilmas bror har lärt henne det och jag Ville testa att lära Bello något oxå! Han är fasktiskt riktigt lättlärd när det kommer till sånna saker! :)


Reflexer på och vi var redo att möta mörkret och fullmånen! :)

KRAMIS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela