Sofia Lindström

Dagen går neråt!

Publicerad 2011-11-05 17:50:12 i Vardag,

Dagen började bre när jag vaknade hos Axel, kollade på film och myste hela morgonen.
Sedan jag åkte hem har det gått utför och likaså mitt humör!

Kom till stallet och var taggad för ridning, det var dock inte Bello. Alla hästar betädde sig lite halv konstigt ute i hagarna vilket gjorde att Bello inte kunde fokusera när han var sjävl på banan och dessutom omgiven av dimma!

Red i ca 20 minuter nästan bara trav, galoppen blev pannkaka så struntade i den idag och i skritten dog han nästan!

Hade planer på att rida Lisa om Bellos pass inte tog förlång tid, dock hade hon en "sjuk-dag" idag så hon fick gå in i boxen och äta lite hö istället!

När mina hästar fick komma in från hagen blev Vilmas 3 hästar som var ute helt galna. Självklart de två största och den minsta!
Gösta går själv i sin hage så tog in honom först, hade inte så mycket att säga till om när han marsherade in i stallet! ^^
Sen skulle mamma och jag ta Ebba och Frosty! Och jag fick självklart Ebba efter som mamma är lite halv rädd för uppstressade hästar (smart tänkt att ta det säkra före det osäkra)
Ebba ville väääldigt gärna in i stallet och stor och tung som hon är drog hon med mig, försökte dock säga till henne att lyssna men då snurrade hon ett par varv runt mig och sedan fortsatte hon gå...

Jag och Ebba för kanske 4 år sedan, och ingen av oss har växt speciellt mycket sedan dess!
Hon är ganska mycket större och lilla jag får finna mig i vad hon tycker! ^^

Kommer hem och måste plugga, men datorn "låser" sig så fort jag startar youtube vilket jag måste ha till min läxa, och så är mitt färgschampo slut vilket gör att jag kommer gå till skolan med 3 färger i håret på måndag! (Y)

Tog kanske 2 timmar att få ihop detta inlägg pga. allt krångel med min dator, är less på allt just nu!
Ska ladda ner en film som jag ska kolla på i sängen och äta glass!

Föresten, har jag berättat något om Lisas "sjukdom"? Om inte, skulle det vara intressant??

KRAMI

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2011-11-05 23:33:26

Berätta!! :) <3333333

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela