Sofia Lindström

Äntligen hemma!

Publicerad 2011-11-03 19:44:59 i Vardag,

Nu är jag äntligen hemma efter en fullspeckad dag!

Vaknade tidigt i morrse, och smsade Vilma ganska så direkt.
Åkte bort till stallet och var där vid halv 10, mockade en box medan Vilma åt upp sin frukost och sedan drog vi ut och joggade Ebba och Bello. Bello var super spänd och tittig, hoppade till för nästan ingentinig den lille busen, men vi hade en trevlig stund i alla fall!

När de var ridna släppde vi ut alla hästar utom Lisa i hagarna. Hon fick vara kvar inne så att jag kunde göra iordning henne och sedan rida. Blev ett pass på sandbanan och Vilma fotade med sin systemkamera (bilder kommer sen).
Hoppade lite små hinder och hon tyckte det var så himla roligt, galopperade på som en tok och jag fick svårt att hålla henne.

Vilma lekte lite ridlärare och bestämde små korta banor jag skulle hoppa.
Skulle göra en volt tillbaka runt ett hinder och sedan bryta av och byta galopp, men nepp, då gjorde Lisa ett kanon byte vilket hon ALDRIG gjort innan mer än över hinder. Haha både Vilma och jag var schockade i flera minuter! ^^

När jag var klart travade och skrittade jag av hemme på grusvägen innan även hon fick komma ut i hagen!

Mockade hennes box och spånade till Bello, sen hjälpte jag Vilma att sätta på transportskydd på Gösta då de skulle på träning. De skjutsade hem mig och när jag kom hem var det bara att slänga i sig en macka och byta om!

Jag och min syster drog in till linköping och make up store på sminkkurs vilket hon hade fått i födelsedags pressent och då ville hon att jag skulle följa med.
Efter det blev det att gå ut och äta och nu är jag hemma igen!

Har haft en riktigt kanon dag!
Imorgon får Bello vila och så ska jag be mamma longera Lisa. Ska nämnligen in till Tranås mellan 11 och 14 för PA och sen hade jag tänkt stanna kvar hos Axel!


Syster och Lisa för mååånga år sedan!

KRAMIS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela