Sofia Lindström

Ridövning!

Publicerad 2011-12-08 11:04:00 i Vardag,


När jag vart på ridläger på Öknehult, vilket jag vart i 3 år, har vi fått traggla denna bana med super låga hinder, men det är en väldigt bra kontrol övning!
Man börjar vid vänster hörnet och vid den svarta pricken börjar man trava. Sen hoppas man kryssen och vid de röda prickarna mellan dem gör man halt.
Trav mot hindret på kortsidan och vid den blå pricken saktar man av till trav, Låter hästen skritta ganska änra inpå hindret och börjar sedan trava vid den svarta pricken!
Fortsätter trava och vid den gula pricker fattar man galopp, hoppar linjen och några meter bakom gör man halt!

Väldigt knepigt om man har en pigg och hoppglad häst, men jag tycker det är en väldigt bra övning för att känna vilken kontrol man har på sin häst!


Jag och texas barbacka på exercis banan som den såfint heter på Öknehult

Jag och Bella-Donna på Exercisbanan!

KRAMIS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela