Sofia Lindström

En favorit!

Publicerad 2011-12-09 09:15:07 i Vardag,

Nu innan jag åker iväg till skolan tänkte jag att jag kan bjuda på en till ridövning. Eller rättare sagt en bana jag hoppat hos någon av mina tränare, som har blivigt lite av en favorit!


Som ni ser en ganska lång och teknisk bana, dock med några travdelar över bommar (1an och 3an)
Detta tyckter jag är en bra övning efter som man könner hur mycket kontroll man har och hur fort man kan få tillbaka sin häst (blir mycket övningar där man ska få tillbaka hästarna och kontrolera dem)


Trava över 1an, och sedan inte fatta galopp förens man är mitt för 2an, där måste hästen vänta på ryttaren. Blir ju gärna så att det tar tag i det och fattar galopp sjävla!
Sedan efter tvåan ska man få tillbaka hästen till trav relativt fort så att man har en bra trav utan passa spring innan 3an. Likadans där så ska hästen få vänta på dig tills du ger galoppskänkeln!

Även solfjädrarna är lite halv knepiga att komma på om man inte har en bra rythm och lugn häst!
De kan man ta i både trav och galopp vilket gör att man kan variera sig lite.
på min träning gjorde vi så att hade jag inte en bra trav eller galopp lade jag en volt runt solfjädern och kom inte på det förens hästen gick i det tempot jag ville. (på bilden är det lite tätt mellan fjädern och bommarna i 1an, men det ska vara så pass mycket att man kan lägga en volt och komma bra på 6an)

Sen flyter banan på i galopp om man inte vill sakta av på solfjädrarna dvs!
Detta är alltså en utav mina favorit banor från träning, väldigt rolig att rida och bra övning!

Nu ska jag iväg till tåget och sedan åka till skolan!
Matte prov direkt när jag kommer dit, så önska mig lycka till!

Sen blir det hem att rida när skoldagen är slut! Kanske dikc inte hinner blogga för dansarna i klassen kommer hem till mig för lite dansar mys innan Salongerna nästa vecka!
Så det blir käk och bad i vår Jacuzzi! :)

Ha en bra dag!
KRAMIS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela