Sofia Lindström

Bello motionerad och nya saker på G

Publicerad 2011-12-03 20:55:20 i Vardag,

Idag efter att jag kom hem från Axel blev det att käka och sedan hoppa i mina ridkläder!

Påväg till stallet svängde vi in på Sharpman, skulle köpa dressyrsadeln vi kollat på men då va ingen av sadeltjejerna där så det får bli på måndag, äntligen! :D

Sen blev det i alla fall at rida i stormen!

Började med att trava mycket 8or och volter. Sedan galopperade jag lite långsidor innan jag gjorde lite fattningar från skritt till galopp och även från halt till galopp. Han gjorde det faktiskt riktigt bra, trodde inte han skulle fatta halt-galopp.

Försökte mig även på lite galopp ombyten. Från vänster till höger blev det korsgalopp som han själv rättade väldigt snabbt. Från höger till vänster blev det korsgalopp som jag fick hjäpa honom att rätta!

Är faktiskt riktigt nöjd med passet! Får se om jag får några nya ridövningar att göra hemma efter träningen imorgon! :)


En ett par veckor gammal bild på när och Bello var ute och skrittade!

KRAMIS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela