Sofia Lindström

Tävling!

Publicerad 2012-12-08 15:20:38 i Lisa,

Yepp idag stod tävling med Lisa på schemat, startade en LC i kylan.
 
Dålig framridning i endast ett varv i ett litet ridhus fullproppat med en massa galna B-ponnyer. Kändes bra när jag hoppade fram henne men hon var lite stressig över att Bosse (Linneas andra ponny) inte var med henne så hon gräggade efter honom en del.
 
Kom in i rishuset och startade som tvåa efter som det var en tjej som efteranmält sig. Travade runt och försökte få henna att slappna av vilket var ganska svårt. Fick start signal efter ett tag och satte igång Lisa i ett bra grundtempo. Fick korsgalopp efetr 1an och fick behålla den i en "tillbaka" aväng till tvåan, där jag dessutom kände att hon ville gå ett språg för lpngt ifrån så jag höll i henne vilket resulterade i ett skit stopp.
Forstatte sedan resten av banan med ett himla bra flyt och ett riktigt härligt tempo.
 
Var riktigt taggad på omhoppning, men men. Detta fel var mitt men jag är nöjd ändå! Har ridigt Lisa tre ordentliga pass sedan i påskas när vi lånade ut henne till Linnea. Kommer inte ihåg exakt hur hon funderar, och är van vid att kunna lägga Bello nära så det sitter i.
Lisa vill sköta det mesta själv, hon känner avstånden bra och hoppar hon ifrån tidigt vet hon att hon klarar det.
 
Lite tråkigt är det ju eftersom det var vår sista tävling ihop någonsin, men nu får Lisa och Linnea forstätta ha kul tillsammans och sedan när Linnea tröttnar eller blir för stor/gammal så får vi se vad som händer med Lisa. Antingen får hon komma hem som sällskap eller så ska vi försöka hitta någon annan som kan ta hand om henne lika bra som familjen Hansson kan!
 
Har en film från dagens start på Telefonen, laddar över den när jag får tid! :)

Kommentarer

Postat av: Clara

Publicerad 2012-12-09 23:27:52

Du får väl tävla henne bland storhästarna nästa år? ;)

Svar: Haha jo tjena! Man ska kunna ta sig över samma hinder som storhästarna oxå! ;)Det kanske blir en dressyrponny den dagen jag får hem henne, who knows! ;)
sofialiiindstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela