Sofia Lindström

onsdag - med ännu mera snö!

Publicerad 2012-12-05 10:16:05 i Vardag,

Hej på er!
 
Idag är det onsdag och ännu mera snö, blev hemma från skolan idag igen, inställda tåg till höger och vänster och det är typ omöjligt att se något på vägen in till stan för att komma till tågen!
 
Dagen igår började med halv panik i stallet, 1000 telefonsamtal och sedan fick jag trottsa snön för att skynda mig (försiktigt) till stan och hämta Vilma, var i stallet och sedan hem lagom till lunch, äta snabbt och sedan sjuktsa tillbaka Vilma till skolan. Full rulle.
 
Svullanden i Bellos ben hade gått ner betydligt, nu satt den lite längre ner i benet och han var inte varm, skönt.
Han var ute några timmar på förmiddagen igår för att sedan byta av med andra hästar som ville ut, vi har nämnligen en häst som måste stå inne med sällskap så de andra får turas om. Tror dock inte de misstycker på att få komma in från snöovädret även om det är tr5åkigt att stå i boxen.
 
Får se om jag vårgar ge mig ut på vägarna med min lilla bil idag så jag kan åka till stallet på dagen, annars får jag vänta tills mamma kommer med storbilen så vi kan åka tillsammans.
 
Ska även få till en trip till stan och apoteket för att hämta ut nya mediciner.
Snacka om att snön är en riktigt förstörare. Allt tag längre tid, det är svinkallt och man vill bara sitta inne.
Ridningen är sjukt jobbig att lösa på vintern när man inte har ridhus, speciellt nu när Bello har varken guldskor eller sulor.  Fick dock tipset av Monica att hälla matolja i hovarna så får de inga styltor, får testa det nästa gång, om jag nu vågar ge mig ut innan han har guldskor på sig?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela