Sofia Lindström

Första ridningen på flera veckor!

Publicerad 2012-12-23 12:50:57 i Vardag,

Idag tog jag ett första ridpass på Bello, har nog inte ridit på Ca 5 veckor så det var riktigt kul - men kallt!
 
Skrittade fram honom länge innan jag travade några varv runt spåret och mest lade fokus på att han skulle lugna ner sig och slappna av, han har ju blivigt rätt pigg av vilan så det var som att rida en helt annan häst!
Sedan gick jag tillbaka till skritt och jobbade honom dör i båda varven innan jag skrittade av på lång tygel, blev ett pass på ca 45 minuter.
 
Tycker han kändes fin för att ha vilat, lite hård i munnen och lite ofokuserad, men kommer vi iväg till ett ridhus lite under lovet så blir han nog snart som vanligt igen. Resten av veckan ser ungefär likadan ut ridmessigt.
 
Mina syskon kommer och firar jul idag, imorgon är det traditionell julfrukost i stallet och efter det rider jag Bello innan mormor kommer och det blir vanlugt julfirande med paket och kalleanka.
Tirsdag och onsdag är som vanligt och Bello ska ridas, och på torsdagen kommer storebror med barn hit för ännu lite julfirande. Sen ska jag ta tag i pluggandet igen, tjoho!
 
Nu närmar sig klockan 1 och familjen kommer om 3 timmar, dags att välja kläder och börja fixa håret om ett litet tag tänkte jag! (Y)
 
GOD JUL PÅ ER
 
 
Bild på vår gamla katt som älskade att sitta under vår adventsgran i köket

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela