Sofia Lindström

Första galoppen

Publicerad 2012-12-28 13:22:42 i Vardag,

Var borta i stallet vid halv 10 tiden. Bello fick testa sin nya grimma och medan han åt upp det sista av frukosten plockade jag fram sadeln och träns och sedan tog jag ut Bello! Borstade noga och myste innan jag gjorde iordning honom och gick ut på banan.
 
Red mycket fyrkantspår och tränade på rakställningen och gjorde mycket tempoväxlingar. Efter traven gick jag ner till skrittarbetet igen innan jag faktiskt tog lite galopp på långsidorna. Fattade galopp från skritt, galopperade hela långsidan och sedan saktade jag av till skritt innan jag kom till hörnet och sedan gjorde jag halt innan jag började om.
Valde att inte galoppera på kortsidorna eftersom han snubblar väldigt lätt och gjorde det rätt mycket i traven. Men det här gick bra det oxå, och det tränade ju lite lydnad så det var bra!

Efter det mockade jag och hjölpte Vilma och hennes mamma att släppa ut hästarna innan jag putsade av både hopp och dressyrtränset! Det är ju så himla hårt läder i mitt hoppträns så jag passade på att smörja in det med extra mycket fett eftersom jag använder det så sällan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela