Sofia Lindström

Fel dag!

Publicerad 2012-12-29 16:05:33 i Vardag,

Kom iväg till träningen och var i precis lagom tid för att jag skulle hinna skritta fram innan Monica kom, efter att ha skrittat i kanske 10 minuter ropar mamma på mig och säger att hon tagit fel på dag, alltså är inte träningen förens imorgon...
 
Men eftersom vi ändå släpat oss iväg till ett ridhus passade jag på att rida ett ordentligt pass ändå och efter ett tag blev han riktigt fin. Traven i högervarvet var lite stretig men skritten och till och med galoppen var fin.
Red mycket volter, bytter varv, mycket skrittarbete och flyttande för skänkeln Är super nöjd med passet jag lyckades lägga upp idag, trotts att jag blev lite besviken över att det inte blev någon träning när jag förväntat mig det, men den blir ju imorgon istället! :)
 
Efter ridpasset stannade vi på stavshoppen på hemvägen, fick med oss ett bett och ett par tummvantar med sånna där gummipluttar på!
Bettet är precis likadant som det vi har i dressyren - ett tre delat ägg bett i guld. Köpte det för att kunna sätta på ett gammalt träns jag har här hemma i garaget så att jag slipepr rida med det fina lackade tränset när jag bara rider hemma. Vill inte slita på det i onödan!
 
Vantarna ska jag ha att köra bil i, super bra eftersom det är galet kallt på morgonen när jag åker och med gummipluttarna gilder man inte bara runt på ratten. Mamma köpte ett par sånna till mig för ett tag sedan men de följde snart med till stallet och öblev kvar som ridvantar. Super bra att rida med nu när det inte är svinkallt men ändå för kallt för vanliga tunna handskar! (Y)
 
Blev även en sväng till sharpman när Bello var lämnad i stallet. Mamma skulle dit så jag passade på att hänga med och dregla över alla snygga saker som vill följa med mig hem.
 
Något jag absolut inte skulle tacka nej till är detta schabrak från Equiline - Boavista Strass
Hur fint är inte detta lixom? Dressyr modellen vill hem till mig NU! Tyvärr ligger priset på ca 1000:-
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela