Sofia Lindström

1a December

Publicerad 2012-12-01 18:26:44 i Vardag,

Idag är det första december och tagen i ära fick Bello komma ut på en liten skrittur i snöstormen!
Hade tänkt skritta på banan men det var omöjligt då han bara snubblade och halkade.
istället skrittade vi en sväng längst asfalten och grusvägen! Bortsätt från att han tog ponnysteg i minimal hastighet så klarade vi oss utan att halka och slå ihjäl oss, dock märkte man att han var väldigt försiktig! Avslutade även det hela med en 5 metersgalopp uppe vid gödseöstacken då Bello blev livrädd för en bil, knasigt!
 
Nu är det i alla fall dags att ringa efter hovslagaren så han kan komma ut och slå på guldskor och hela gummisulor sen ska vi nog vara redo för vintern.
 
imorgon står Dressyrträning på schemat, dock blir det ju ganka lugnt efterosm han stått hela veckan och jag får FORTAFARNDE inte träna egentligen, but a horsegirl got to do what a horsegirl got to do, och just nu är det att motionera min hästapålle! ;)
 
På måndag ringer sjukhuset igen och då går jag troligtvis på en ny 4 veckors medicinering och sedan hoppas jag på att vara frisk.
Så fort jag får klartecken från läkaren att börja träna igen så kommer uppdateringen här bli betydligt bättre! Jag och Vilma ska ta tag i att komma i form nu till sommaren så när jag blir frisk är det dags att träna gärnet! Bello ska även hållas igång så mycket som möjligt för att kunna åka på drssyrtävlingar tidigt i år så att vi känner oss reedo för att tävla lag. Vet inte för vilken klubb jag ska rida än, står mellan Mjölbyridklubb och Linköpingsryttarsällskap, vi får se helt änkelt, men ut och tävla ska vi i alla fall! :)
 
På lördag blir det troligtvis tävling med Lisa. Skulle ju tävlat henne efter höstlovet men skippade det, så det blir troligtvis den 8e istället, one last time!

Kommentarer

Postat av: Tussie & London - med drömmen att rida SM

Publicerad 2012-12-01 20:17:34

Fin blogg (: Allt bra?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela