Sofia Lindström

1a advent!

Publicerad 2012-12-02 15:27:39 i Vardag,

Hej på er! Idag är det ju första advent och dressyrträning stod på schemat i förmiddags!
 
Kom till stallet och tog ur Bello ur boxen och började borsta och vad ser jag då? Jo att han är väldigt svullen i ett bakben och ganska varm! Mne vi gjorde iordning honom ändå och tog med honom till monica så fick hon kolla på honom. Skrittade fram honom förhand och sedan satt jag upp och travade honom medan Monica kollade. Han markerade ingenting men såg lite stel ut. Galopperade honom i båda varven och sedan kände vi på benen igen, svullnaden var kvar men värmen hade gått ner. Körte lite försiktigt travarbete och sedan tarvade jag av honom och vi åkte hem igen! Blev alltså varken en hård eller lång träning tyvärr, men men! Svullnaden såg i alla fall uta tt ha gått ner när jag satte på transportskydden sen så det var ju i alla fall bra!
Monica tror att han lyckats sparka sig själv på något vänster, men inga sår eller märken fanns! Han är ju ganska klantig och snubblig av sig så allt är ju möjligt. Det kan ju lixom ha vart efter vår lilla korta galoppsträcka i panik igår, att han lyckades sparka sig över benskyddet! AJJA.
 
Och om man ska se något positivt i det hela så kommer det ju lite lägligt med ett svullet ben när jag ändå inte får eller kan rida järnet! Får klämma och känna ordentligt på benen imorgon när jag åka bort och mockar!
 
Ännu en favorit bild. Ska ta med mig Elin hem från skolan någon dag igen så att hon kan ta lite fina vinter bilder med någon cool sminkning. MUMS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela